(UN)NATURAL STUDY

This project was part of a residency at Atelier Circulaire, and consists of photo-lithographic prints that juxtapose venomous plants with human reproductive organs. The titles of these pieces were generated by combining original plant names with terms for reproductive organs to create fictional plant species. This body of work is inspired by the Merian botanical guide and examines the role of women in the history of floral painting. While women were often restricted to still life painting, this limitation led them to excel in scientific fields like botany, even as they faced constraints in their artistic practices.

Ce projet provient d’une résidence à l’Atelier Circulaire et consiste d'impressions photolithographiques qui juxtaposent des plantes vénéneuses et des organes reproducteurs humains. Les titres de ces œuvres combinent les noms de plantes avec des organes reproducteurs pour créer des espèces végétales imaginaires. Ce projet s'inspire du guide botanique de Merian et explore le rôle des femmes dans l'histoire de la peinture florale. Bien que souvent limitées aux natures mortes, ces contraintes ont poussé les femmes à exceller dans des domaines scientifiques comme la botanique, malgré les obstacles auxquels elles faisaient face dans leur pratique artistique.

 

Figure 1 & 2, 2016, Photo-lithography, 30” x 22”,  4/10
Figure 1 et 2, 2016, Photolithographie, 30” x 22”, 4/10


Bad Seed, 2016, Aquatint and Sugar Lift, 15" x 11", A.P.
Bad Seed, 2016, Aquatinte et la gravure au sucre, 15" x 11", A.A.